
Imádom a 80-as éveket, bár gyerekként megélni sem volt rossz, de filmes szempontból egyenesen maga volt a gyönyörűség. A filmek alapján olybá tűnik, mintha az egész évtized egy színes, giccses, de végtelenül laza, bulikkal és modern technikai vívmányokkal teli korszak lett volna, de legalábbis Amerika számára. A Night Of The Comet egy kultikus mozi ebből a korból (először én is VHS-en láttam nyugatnémetül), ami bár közel sem jó film, látvány és hangulat szempontjából azonban pont azt nyújtja, ami miatt ez a korszak annyira rajongható, és amit valamiért a későbbi évtizedekben készült filmekben már nem tudtak újra megidézni.
Zsánerileg poszt-apokaliptikus zombi-horror tini komédiaként határozható meg, és ha megnézzük, ezek a műfajok pont a 80-as években élték virágkorukat, így az egy filmben való ötvözésük akár sikerrecept is lehetne, de sajna most nem az. (A személyes kedvenc Return Of The Living Dead esetében a zombik, a punkrock, a komédia, illetve a 80-as évek életérzés keverése tökéletesen működött.) A film feléig nincs is semmi probléma, kicsit lassan, de biztosan bontakozik ki a sztori, aztán a tudósok megjelenésével sajnos szétcsúszik és jön a lejtmenet. Számomra nem teljesen világos, hogy mi is volt a szakik szándéka a túlélőkkel (a férfiarcú tudósnő még a zombikon is túl tett ijesztésileg), de a legnagyobb gond, hogy innentől leül az egész film, a kihalt város és világ kínálta lehetőségek helyett sajnos erre a kiszámítható vonalra fekszik rá a cselekmény, és itt is fejezi be, nem túl érdekesen. Ráadásul a zombik is csak epizódista szerepben maradtak.
Na de a már sokat emlegetett hangulat, és 80's feeling azért sokat ment a dolgon. A trivia szerint a látványtervező a szereplőkre és helyszínekre szabott képregényes színvilágra törekedett, amit azt hiszem maradéktalanul teljesített is. A kihalt, sivár nagyváros (L.A. belvárosát pár jelenet erejéig is kiüríteni, hát nem semmi, ma már biztos nem lehetne ) a konstans naplementére, vagy inkább marsi környezetre emlékeztető narancsszínű égbolttal abszolút nyerő volt nálam, de a film fényképezése egyébként is nagyon szépre sikeredett, az operatőr tudta, hogyan használja ki a színeket, helyszíneket. Még a soundtrack is annyira nyolcvanas évek, hogy tökéletesen lehetne vele szemléltetni a kor zenei világát, pedig ismert előadó nincs is rajta.
Számomra mindig is fontosabb volt, hogy egy filmnek legyen stílusa, arculata, hangulata, zene és látvány szempontjából egyaránt, és azt hiszem a Night Of The Comet ilyen szempontból tökéletesen teljesít. Nem vígjátékként és nem is horrorként érdemelte ki a kultstátuszt, hiszen sem poén, se vér nincs benne igazán, de még csak filmként sem jeleskedik igazán. Az alapötlet okés, a megvalósítás jó, a hangulat teremtés viszont csillagos ötös. Emiatt viszont nagyon is szerethető.
R.: Thom Eberhardt
Tré-ler:
Jóféle 80's muzsika:
Csekotét a maki tetkó nélkül már fel sem ismerném.
VálaszTörlésÉs így? :)
VálaszTörléshttp://tinyurl.com/7emrufv
ha nem fake lenne, már nyomtatnám is poszternek. :] pfej. a jó öreg Reynolds viszont frankón bevállalta a meztelen római pózt:
Törléshttp://www.seattlegayscene.com/wp-content/uploads/2012/01/burt-reynolds-shirtless.jpg
Ha jól látom ez már vedlés után volt. Reynold még így is tök menő.
Törlés